Alltgårihundratjugo

Gosh, vilken dag! Det har varit full rulle heela dagen! Efter dagishämtning kom Lina och Max och åt lunch tillsammans med oss. Så skönt att ha en granne som också är mammaledig. Sen var det bara att plocka undan och försöka röja så mycket som möjligt inför fotograferingen som skulle vara klockan 14.

Tuva har haft hosta en längre tid nu (3-4 veckor), men jag har inte ringt till vårdcentralen. Jag brukar vara ganska snabb på att ringa annars, men jag tyckte inte att jag hade anledning nu för att:
1. Jag vet jättemånga som har utdragen hosta nu
2. Hon är superpigg och glad hela dagarna
3. Det har inte rosslat, pipit eller låtit något öht, hon är knappt snorig ens en gång
Så när jag ringde till BVC först fick jag prata med en annan sköterska än den jag brukar ha (min ordinarie är underbar) och hon var så himla otrevlig. Hon sa inget rätt ut, men lät nedlåtande och angav med sitt tonfall att jag borde ha ringt för länge sen. Hon fick mig att känna mig så dålig. Så självklart ringde jag direkt till VC och fick tid där till 13.30. Väl där fick jag träffa en bra doktor. Han lyssnade och klämde lite på Tuva och det var absolut inga konstigheter. Han sa: "Barn kan varken göra sig sjukare eller friskare än vad de verkligen är", alltså att allmäntillståndet är det man ska gå på. Det och att de går upp i vikt samt kissar regelbundet. Jag blir så arg på mig själv som tar åt mig av vad någon surkärring, rent ut sagt, säger! 

När vi kom hem från VC var de här från mäklarbyrån och tog massa bilder. Utgångspriset blev 150000 och kommer ut på Hemnet imorgon eftermiddag. Ska bli spännande att se vad som händer.. jag tror det blir svårsålt. Det är båda skönt och jobbigt att allting händer när Björn är borta. Det blir jobbigt att få ta hand om allting själv, förbereda inför visningar och mäklarkontakter och så där. Samtidigt är det skönt att ha något annat att tänka på så tiden går snabbt. 

Efter att mäklaren gått hann jag och Melwin lagom slänga ihop en äppelpaj så ringde på dörren igen. Den här gången var det Björns faster, kusin och två kusinbarn som kom på ett litet besök. Röj röj, bye bye städning. Men det är väl det som är charmen med barn..? 

Nu tar jag en liten livspaus och sticker till Seattle Grace Hospital i en timma =)

Tuva fick en fin dress..

.. och en liten kanin..

..och vi fick fina rosor.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0