Att fatta beslut

Nu har vi bestämt oss. Efter mycket velande fram och tillbaka har vi kommit fram till att vi måste sälja vårt radhus. Det känns jättetråkigt och jobbigt, men det är nog det enda rätta. Anledningen är att vi ändå inte har tänkt att bo kvar här för alltid. Vi tittar hela tiden efter ett hus och om vi vet att vi ändå ska flytta så känns det onödigt att sitta på ett så pass dyrt boende som vi faktiskt gör idag. Vi flyttar till en lägenhet ett tag medan vi letar, då är vi dessutom "fria" när vi väl har hittat "vårat" hus.  Det kan gå snabbt, det kan ta flera år. Japp, så får det bli.. 

Men OMG om ni visste vad mycket vi har att göra nu.. alla dessa småskavanker här och där som inte har blivit fixade, måste rensa ur mina skamvrår (=två stora förråd där allt bara ligger inkastat i en stor hög), "homestylea" så vi åtminstonde får ut vad vi gav.. ja herregud.. 

Inga fler grillkvällar på altanen..
 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Njaa, jag har varit där i 2 år men jobbar bara timmar där för tillfället så jag letar annat tyvärr. Lite rörigt med jobbet men det blir nog bra tillsist. Så ni letar hus? I samma område eller är det byte av samhälle/stad? Mamma o pappa har flyttat till F-pång och jag tycker faktiskt inte att det är så dumt. Dock är det inget för oss eftersom vi skulle bli så beroende av buss för Micke har inge körkort, sen har vi ingen bil heller för den delen =) Men jag skulle faktiskt kunna flytta tillbaka till Blacka. Då till (rad)/hus. Inte till lägenhet. Men vi trivs nog rätt så bra i stan faktiskt. Nära till allt liksom :)

2008-11-10 @ 18:59:21
URL: http://victoriateodorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0