Konsten att tappa bort ett barn

När min mamma en gång glömde mig inne på en bank så lovade jag mig själv att alltid försöka hålla reda på mina barn. Idag bröt jag det löftet!

Jag skulle skicka iväg ett paket, så jag stod inne vid postdisken på Ica. Hela familjen var med, Björn sprang efter Melwin runt i hela affären och Tuva låg i sin vagn ungefär 5 meter bort. Jag skulle hålla koll på henne. Jag stod där och styrde med paketet jag skulle skicka iväg och hade ryggen vänd mot Tuva. När jag är klar vänder jag mig om och ska ta vagnen så är den inte där. Jag ser att Björn står en bit bort - utan vagn! Ropar ändå halvt panikslagen: "Har du tagit vagnen?" Men det hade han ju inte gjort..

Och nu ska jag säga, att vet ni hur sjukt mycket man hinner tänka på en halvminut? Jag hann gå igenom de 100 värsta scenariona(?), involverande maskerade män och k-pistar, innan Petra hoppar fram bland läskbackarna tillsammans med Tuva. *Grr* 


Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hallå där lilla förädaren!

KUL att hela Sverige (och kanske andra länder) får reda på att jag råkade glömma dig en gång. Det ser du hur lätt hänt det är om man är upptagen med annat och lite stressad. Tur att "förövaren" var moster. Pussa gullungarna från mig så ses vi på måndag.

PoK

2008-11-06 @ 22:45:42
Postat av: Clara

Oooohh shit! Sånt man drömmer om!! Jag har en åter kommande dröm, att jag har fött en pytte pytte bebis. Ungefär lika stor som lillfingret och så tappar jag bort hon/han hela tiden. Typ att jag glömmer den i ugnen när jag bakar lr i kylen/frysen lr i nån byrålåda eller att den bara försvinner i vagnen.

undra vad det betyder!?



2008-11-07 @ 17:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0