Hemmadag

Dagen igår gick jättebra, både för oss i Ullared och för Björn här hemma. Men herregud vad trött jag är idag! Det kommer ta flera veckor för mig att bli återställd igen.. Vi sov inget natten till igår. Varför är det alltid så, jag som alltid annars somnar bara jag tittar på kudden, när man ska göra något särskilt går det bara inte! Väl där tänkte man inte så mycket på det men från igår kväll och hela dagen idag, jisses! Vi var hemma runt 7 igår kväll. En hel del fick jag handlat. Massor vinterkläder till Melwin. Dessutom är jag i stort sett färdig med alla julklappar och det känns så skönt! Men jag brukar alltid komma på dagen innan att jag har glömt någon så jag får irra runt efter en sista-minuten-klapp. Dessutom har jag så svårt att hålla mig när jag har alla julklappar hemma, jag vill så gärna ge dem direkt..
 
Idag har jag mest gått omkring som en zombie hela dagen. Melwin fick vara hemma från dagis så vi slapp pyssla med alla morgonbestyr. Får passa på, det är trots allt väldigt lyxigt att kunna bestämma om man ska ta en ligga kvar i sängen dag (ja, alltså gå upp klockan 8 istället för 6). Orkade inte ens laga någon mat så vi gick ner till grillen och käkade istället och efter det vidare till lekparken. Sen ville Melwin lära mig att åka buss, så vi tog en liten tur till Viberga där pappa Björn kom och hämtade oss. Det blev alltså en riktigt mysig eftermiddag.

Melwin har alltid pratat i sömnen. Väcker man honom tar han med sig drömmen och pratar om massa konstiga saker innan han vaknar till. Det är bara gulligt. Men nu har han även börjat ställa sig upp, klättra runt i sängen och göra konstiga saker. Det är lite läskigt tycker jag. Jag har absolut ingen erfarenhet av sömngång eller så. Vad gör man? Igår vaknade han till och ropade på mamma och när jag kom skrek han bara: Du är inte min mamma! Jag såg på Oprah Winfrey om såna som gick i sömnen och de var verkligen helt galna! Vissa åt allt de kom åt, andra slogs eller hade sex. Allt i sömnen alltså! Skrämmande!

Förresten, Björn påpekade att flera inlägg i rad handlade om min lilla resa till Ullared. Okej, det är väl så att det inte händer så där jättemycket specifikt nu när jag är mammaledig. Det händer mycket här hemma med barnen och så, men inte mycket övrigt. Så när det då är något på gång lär ni få läsa om det i många inlägg. Nästa sak på tur är väl Björns resa. Det är väl inte så roligt, men en riktig utmaning..

Den här gungan är väldigt återkommande här i bloggen. Här gungar jag,
Melwin och Tuva tillsammans


Jungfrutur för Tuva idag

Snurrigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0