Dilemma

Det har varit en låång dag och jag är jättetrött. Har varit och handlat lite inför lördagen, kom hem sent och det blir så rörigt innan barnen ligger i sina sängar och varorna är inpackade. Jag hann inte med att träna idag tyvärr. Gick i alla fall en promenad i morse så jag har rört på mig lite.

Skulle bara skriva om ett dilemma jag fick förut. Melwin stod förut och skar lite plommon med en matkniv. Då ringer det på dörren och granntjejen A kliver in. Melwin är måttligt intresserad av henne utan fortsätter hålla på med sin grej. Hon får också en matkniv och ett plommon och börjar skära hon med (det fanns inget syfte med dissektionen). Efter en stund så rispar hon fingret så hon får ett litet, litet sår. Hon får ett plåster på såret och allt blir bra, hon ställer sig och skär igen. Efter en stund så skär hon sig ytterligare en gång och får ett nytt litet sår. Då tar jag bort knivarna (vill bara poängtera att det var matknivar de skar med) från båda barnen. Melwin, som faktiskt inte skurit sig, blir ledsen och jättearg på A och säger att hon ska gå hem.

Vad tycker ni att jag skulle ha gjort? Kört hem A och låtit Melwin fortsätta skära (tills han också skurit sig)? Eller avbrutit leken helt? Ibland är det så svårt att vara den vuxna..

Kommentarer
Postat av: Clara

Vad fint du fått det =)

Hör av mig på söndag så bestämmer vi när vi ska ses!

Kram

2008-10-23 @ 21:50:42
Postat av: G

Hej! Vill tipsa om en rosa design om du är intresserad. http://babbidesign.blogg.se Ha en fortsatt trevlig söndag!

2008-10-26 @ 13:53:27
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0