En perfekt start..

Det har varit ett sånt skönt väder nu de senaste dagarna. Jag tycker det är så mysigt när det är sådär 7-8 minus grader och solen lyser, så vi har haft två riktiga utedagar. Igår var vi och premiäråkte skridskor på sjön ute hos B´s föräldrar. Vad roligt det är egentligen att åka, det borde man göra oftare. Melwin var jätteduktig, men det var något fel på hans skridskor för han ramlade hela tiden, så han tyckte att vi skulle åka och byta till ett par nya.  
 
Idag hoppade vi i termobrallorna igen och drog ner till lekparken. Vi lekte lite och matade lite änder, det var bara det att alla änder var jättehungriga så allihopa kom upp ur vattnet och gick emot oss. De blev närgångna och Melwin blev rädd. 

Lekparken vi var i invigdes förra året. En jättefin, stor lekpark som ligger precis vid centrum. Många familjer går dit, likaså brukar de flesta dagis häromkring göra besök där ibland. Lekparken ligger i anslutning till en annan, jättemysig park som även den blev rustad och påkostad förra året med belysning och så. Problemet är att de som utnyttjar parken mest är hela ortens a-lagare. Jag tror inte att jag har varit i (lek)parken en enda gång utan att se dessa människor stå och dricka sprit, härja, uträtta sina behov helt öppet och allt annat de håller på med. Så när vi var och lekte i parken idag kom en kärring från gänget, känd här i trakterna som Häxan, drar ner byxorna och sätter sig i parken och ska kissa! Så jäkla ofräscht och äckligt! Så när hon precis ska sätta sig går jag fram och säger till henne att där får hon i hel**** inte kissa, vi är ju i en lekpark! Varpå Häxan börjar skrika hora till mig. Fy fan säger jag bara, jäkla drägg de förstör ju hela parken! 

Bambi
  



Gungtävling - Björn går in för det stenhårt

An(d)fall

Tuva sover mest när vi är ute, men hon är glad ändå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0