Fyra nyanser av brunt

Vilken dag! Allt har varit så rörigt idag så jag vet inte var jag ska börja..

Jag skulle ju i alla fall gå och simma, men jag blev lite sen så jag åkte och sola lite istället. Jag har inte solat solarium på evigheter, det hade blivit så modernt nu så. Det fanns till och med en "aroma"-knapp att trycka på för att det skulle lukta gott (antar jag). Jag fick inte så jättemycket färg men jag kanske inte ser helt kritvit ut längre i alla fall.

Sen åkte jag och hämtade båda barnen och det var dags att åka hem för att äta lunch. Nu började kaoset! Det började med att Melwin råkade ut för en liten olycka... en brun och rinnig sådan (ursäkta äckelpäcklet). Det var bara att slänga in kläder i maskin och barn i duschen. Medan Melwin satt i duschen gick jag och gav Tuva mat. Jag hörde Melwin hela tiden så det var ju lugnt. När Tuva hade ätit var det Melwins tur. Jag går in och öppnar dörrarna till kabinen och det forsar ut vatten. Det var översvämning i hela badrummet! Då hade Melwin stoppat ner en boll i avloppet så han satt som i ett badkar där i kabinen. Okej, nu var det alltså centimeterhögt vatten över hela badrumsgolvet och eftersom vi har kabinen då som sagt så går det ju inte att bara att "dra" ner vattnet. Så det var bara att börja ösa.

Däremellan ringer Melwins barnvakt till imorgon och berättar att han tyvär inte kan komma för de har fått maginfluensa. Nejnejnej!

Till slut får jag bort allt vatten och vi kan sätta oss och äta. Melwin vräker i sig maten och jag tänker inte mer på det. Efteråt går Melwin upp på övervåningen och leker lite på sitt rum. Efter ett tag ropar han på mig, då har det hänt igen. Denna gång var det som ett härligt spår emellan hans rum och toaletten. Det är bara att torka och se glad ut!

Så nu vet jag inte vad som händer med Melwins mage. Han har ätit jättebra och varit superpigg, så jag tror inte att det är någon sjuka. Han brukar bli lite så där i magen ibland, så vi har hört lite på BVC och så om det kan vara någon allergi mot någonting. Vi får se imorgon hur det går. 

Sen tänkte jag avsluta dagen med att färga håret. Jag har inte färgat hemma på flera år, utan jag har gjort det hos frisör. Men eftersom jag bara skulle färga och inte slinga tänkte jag att jag lika gärna kunde spara in de pengarna. Du ska inte tro att Emma kan vänta tills hon kan få lite hjälp med färgen. Nej jag bara kastade i allt och hoppades på det bästa.. typ. Ja det blev ju jävligt bra överallt utan i hårbotten. Det ser ut som att jag har färgat en ljusbrun utväxt när resten av håret är mörkbrunt...

Ja det blev ju tre nyanser i alla fall...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0