Veckans mat!

Det underlättar så otroligt mycket i vardagen att ha en färdig matsedel! Man gör upp vad man ska äta i veckan, handlar efter det. Ekonomiskt både vad gäller tid och pengar! Några krav vi har på vår "vardagsmat" är att det ska gå och göra stora portioner (så det räcker till matlådor), det ska gå relativt snabbt och det ska vara varierat. Jag gillar verkligen Arlas hemsida, så oftast hittar jag mina recept där. Så nu tänkte jag dela med mig hur min veckomatsedel ser ut! (Klicka på länken för att komma till recept)

Måndag: Pastasås med champinjoner
Tisdag: GI-lasagne
Onsdag: Italiensk mandelfisk (Blir vädligt lite sås, jag brukar dubbla)
Torsdag: Biff stroganoff (Jag brukar använda lövbiff istället)
Fredag: Bakad potatis med kycklingröra

Hoppas jag kan hjälpa till med lite vardagsinspiration!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vad kul att du återupptagit bloggandet igen:-) Så - du överlevde tentan? Härligt, hoppas och tror att det gick bra!

Ang veckomatsedel så har ju även vi insett hur smidigt och billigt och praktiskt det är - så vi kör stenhårt med det några veckor i taget, innan all inspiration, ork och lust tryter och vi återgår till att tjafsa om vaaaad vi ska äta, handlar varje dag och är allmänt missbelåtna tills vi orkar skärpa till oss igen:-D

Ha det bra, och kram!!

2010-11-01 @ 21:16:18
Postat av: Emma

Sv. Ja jag överlevde! Men gud vad trött jag var igår kväll, det märks att man gått och spänt sig! Ja, visst är det smidigt! Som du säger så blir man för slö för att sätta sig och slänga ihop den där jäkla listan efter ett tag, men det förlorar man verkligen på i längden. Det var mysigt att ses i fredags! Kram kram!

2010-11-02 @ 07:19:06
URL: http://emmaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0