Sockerfria leken börjar - NU!

Idag tror jag att Sverige är uppdelat i två läger. Hälften av oss har tagit tillvara på extratimmen och unnat sig en lite längre sovmorgon. Men resten (det vill säga barnfamiljerna) har tvingats upp samma, gamla vanliga tid och har istället en lååång dag framför sig!

Igår hade vi som sagt gäster. Vi bjöd på tacogratäng och det blev jättegott faktiskt. Rekommenderas att prova! Till maten dracka vi läsk. Sen hade vi efterrätt. Lördag var det ju så en stor godisskål plockades fram. Dessutom hade vi chips och annat snacks. Man äter ju så man mår illa. Bara för att. Så nu har jag och B bestämt oss för att bli godis, fika och snacks fria fram till och med jul. Helt och hållet. Vi har dock två frikort var som vi får använda oss av om det är något riktigt speciellt. Dessutom får jag dricka Cola Zero någon gång då och då (det är min stora last här i livet). Men för övrigt - sockerfritt! Lycka till, till oss!

Nu ska jag fixa i ordning mig lite snabbt och sticka iväg till klasskompis Anna. Vi ska ta några timmars söndagsplugg och se hur vi står oss inför imorgon.

HOPPAS NI FÅR EN SKÖN SÖNDAG!


Jag återkommer senare med receptet på Tacogratängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0