Dålig uppdatering!

Nu har det varit "tyst" här ett par dagar, det har varit fullt upp här. Igår var dagis stängt så vi tog en heldag tillsammans med Petra och Lova. Först åkte vi in till Norrköping och åt en supergod frukostbuffé på ett ställe som hette Sockerbagaren. Det var så gott, jag verkligen älskar frukost! Dessutom fick vi så himla bra service, det är sällan man blir så bra bemött. Vi stormade in där på morgonen med tre barn, varav två låg i barnvagn. Men det var inga problem för den snälla tjejen, hon började möblera om där inne så vi skulle få plats. Man är annars van vid att bli bemött med suckar när man kommer med barnvagn.

Vi fortsatte sedan vidare till busfabriken. Tänkte att det inte skulle vara så mycket folk eftersom det var en torsdag förmiddag, men det var proppfullt! Alla skolor och förskolor i finspåns kommun var tydligen lediga och väldigt många spenderade den ledigheten på busfabriken! Proppfullt! Men det blev bra ändå. Sedan var det bara vidare till skärblacka och firade John som fyllde 14 år!

Idag när jag hade lämnat av Melwin åkte jag in till stan för "bebisuppvisning". Där bjöds det på god smörgåstårta och Tuva fick fina paket. Det kändes lite konstigt att vara där. Enda sedan jag gick på mammaledigheten har jag sett mig själv som arbetslös, men det hördes väldigt tydligt att det inte var "chefens" uppfattning. Tycker det är jättejobbigt nu, vet inte alls hur jag ska göra med någonting.. plugga eller jobba..

Idag när vi kom hem från dagis fick vi besök av en katt. Katten var helt galen, skulle bara vara inne hos oss, vägrade gå! Till slut lyckades jag få ut honom och stänga dörren, jamen då var Melwin också ute! Så när han jag skulle släppa in honom smet katten in igen! Jättejobbig, man vågade ju inte lyfta honom heller för de kan ju bli helt galna! Han har varit här hela dagen sen dess och försöker smita in varenda gång vi öppnar dörren. Kattjäkel! 

Nu sover barnen och vi ska väl pusta ut en stund framför tv:n! 

Melwin går med sitt nya paraply i ur och skur

Den fina fällen och den fina flickan..

 På busfabriken

Hopp hopp

Moster Petra har också roligt på Busfabriken..

Små-Luvorna (Lova+Tuva=Luva

Hugo (kusin) skapar nytt mode

I mataffären, sekunderna innan vagnen välter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0