Vilodag..

Melwin har sovit borta inatt och kommer inte hem förrän ikväll och Tuva har hög feber och sover nästan hela tiden. Så därför har jag har en superskön "göra absolut ingenting" dag idag. Känns som att jag inte haft det på.. någonsin! Jag sitter här med datorn i knät och kollar på en dålig film. Har inte gjort någon frukost (Tuva har druckit välling) eller faktiskt inte gjort något vettigt överhuvudtaget. Och jag är gladara än någonsin att vi inte ska ha något firande här hemma..

Dagen på Kolmården igår var jättebra! Vi började med Safariparken. Jag har inte åkt den förut. Det gick så långsamt, blev nästan lite segt. Inne på parken var det.. som det brukar vara på Kolmården - Vi såg björnar, delfiner, tigrar och giraffer. Men det bästa igår var nog Gorillmamman som satt med sin lilla gorillbebis Echo. Echo föddes i maj i år. Det skulle lika gärna kunna vara en människomamma med sin lilla bebis. Bara lite hårigare. Hon satt och vaggade den pyttelilla apan och höll i huvudet. Hon tog tag i bebisens lilla hand och pussade på den. Så himla gulliga!

När vi tagit oss igenom allt och äntligen tagit oss ner för den sista Kolmårdsbacken, ni vet då man är helt slut och bara vill åka hem. Då springer Melwin iväg och hoppar upp i rulltrappan igen! Det var ju inget annat än att hoppa efter! Så fick vi gå den lååånga backen ner igen. Gangster! 

Melwin var en liten surbulle igår, tyckte liksom inte att någonting var roligt (och även om han tyckte det så låtsades han inte om att det var det). När vi kommit hem berättade han:

"Mamma, vet du vad som var dom bästa djuren idag? Hajarna, som jag inte fick se"


Men tack pappa och Hilde för en supermysig dag!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0