Tidsfällan

Jag satt precis och kollade lite på Lyxfällan när jag kom på världens bästa programidé (enligt mig själv): Tidsfällan. Är det något dagens generation saknar idag så är det ju just tid. Man har så mycket man ska göra, hinna med, vara med på (lite som Charlie i Lyxfällan var inne på). Mitt i all den där stressen är det så enkelt att prioritera fel. Tänk de gånger man inte har tid med barnen till exempel. Klart man har tid. Det är ju en fråga om prioriteringar som med allting annat. Man hinner inte träna. Eller alla gånger man gnäller över saker man faktiskt kan göra någonting åt. Jag vet, jag är själv fast i Tidsfälle-träsket.

Om de gjorde en "tidstavla" för mig skulle de definitivt säga till mig att skära ner på tiden jag spenderar med att titta på alla TV-serier. Så skulle jag nog få skäll för att jag strosar för mycket i affärerna när jag ska handla.

I alla fall gick målningen bra, jag fick lite sällskap av Tuva. Som tur är var hon inte så sugen på att hjälpa till. Den enda incidenten var när hon ramlade ner från soffan, fångade sig i bordet och sen smashade samma hand i golvet. Men det är lugnt, kära hyresvärd, jag fick bort alla fläckar!


Sen fick jag för mig att ge mig på ett annat litet projekt, men det visar jag en annan dag.

Det här använde jag mig av till "projektet":


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0