Underbara helg..

Vilken härlig helg jag har haft! Underbart mysig.. Som jag sagt tidigare skulle jag ju göra något speciellt, en hemlis. Vi skulle nämligen fira kusin och lillasyster som har fyllt 18 resp. 20 år. Man är ju smart och ser till att ge bort presenter man själv får vara med på. Så den här helgen begav vi oss till Stockholm där kusin Annika bor.  Vi mötte upp dem på station i Stockholm. Stack vidare till ett supermysigt fik som hette "Vetekatten". Fika och mys, sen vidare till deras underbara vindsvåning de bor i på Kungsholmen i Stockholm. Klockan 17 började kvällens huvudaktivitet: Fotomodell för en dag. Vi blev sminkade och stylade innan vi ställde oss framför kameran. Det var även en coach med som hela tiden stod bredvid och sa hur vi skulle stå och posera för att se så bra ut som möjligt. 

Fotostudion låg i en källarlokal. De hade gjort det jättemysigt med tända ljus, vin och massa goda tilltugg. Fotografen och coachen var världens gulligaste tjejer och gjorde kvällen såå bra! Det var roligt att få en riktig tjejkväll tillsammans med faster, kusin och lillasyster. 

Vi har inte fått bilderna än så jag vet inte om de kunde göra några mirakel åt mina fruktansvärt dåliga fotogener, men det var så himla kul ändå!

Kvällen fortsatte med världens godaste lasagne som farbror gjort. Avslutningsvis stack vi till restaurang Kungsholmen och tog en god drink. Världens bästa dag/kväll!

Vi tog bussen hem idag och kom fram till Norrköpings bstn runt 14 tiden. Då fick jag träffa mina troll igen! Kände inte riktigt för att bara åka hem, så vi stack till O´learys istället. B fick se Liverpool, jag fick god mat och barnen fick premiärspela bowling, så det kändes lite som en win-win situation. Tyvärr glömde jag kameran när barnen bowlade, men det gick jättebra faktiskt! Man fick låna en sorts ramp så de bara kunde knuffa ner klotet.

Vet ni vad det bästa med den här helgen är? Att för oss slutar den inte idag! Nu är vi lediga enda fram tills på fredag - yeey!! Aktiviteter med barnen och hemmafix står på schemat!








  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0