Små blir stora

Det är med en klump i halsen och ett litet sting i hjärtat jag sitter här och rensar igenom alla gamla barnkläder. Små tuffa blå. Det lilla gulliga rosa. Sista "renset" nu, jag har inte plats för allt det här. Å andra sidan, även om jag hade det har jag ingen anledning att spara det. Jag har aldrig varit någon sparare, jag rensar. Rensar ofta och kritiskt. Men den här gången är det så svårt. Jag vet ju att, som jag känner nu, blir det inga fler bebisar här. Jag är inne i "småbarnsperioden" nu och vill inte komma tillbaka hit. Jag vill satsa på mig nu, utveckla mitt eget "inte-mamma" liv i takt med att barnen växer.


Men även om det är stressiga, krävande, oroliga, sömnlösa år så är det ingenting emot vad man får tillbaka. Det går inte en dag utan att mina barn får mig att skratta. Det går inte en dag utan att jag känner hur hjärtat värker över de två små varelserna.


Och vem vet, det kanske blir en sladdis någon gång? ;0)




Kommentarer
Postat av: Clara

Emma, blir det inga uppdateringar?? jag kar blivit jättedålig på det.. Men den där vinkvällen skulle vara kul att ta snart, du & jag! PUSS

2010-03-10 @ 17:33:52
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0