Äntligen!

Ni anar inte hur mycket jag har längtat efter det här. Att få sätta mig i soffan med benen på bordet och bara vara. Jag räknade ut att mellan fredag och söndag så har vi haft 15 besökare här hemma, utspridda på olika tider. Det leder ju såklart till att jag snarare har slipat mer på min EQ än IQ, men jag får helt enkelt förlita mig på att jag redan har lärt mig det jag behöver veta. Nu får jag satsa på att äta och sova ordentligt så ska nog morgondagen gå bra!

Här kommer det utlovade receptet på tacogratäng:

Tacogratäng (4 pers)


500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 burk krossade tomater
(om man vill kan man blanda i fler saker i köttfärsen, såsom paprika, lök, majs etc, men jag valde att ha det på sidan av)

1 burk Creme Fraiche
1 ask Philadelphia ost
Riven ost

Stek köttfärsen och tillsätt kryddor, krossade tomater och vad du vill ha i. Häll sedan ut det i en ugnssäker form. Blanda ihop Creme Fraiche och Philadelphia. Bred detta över köttfärsen. Strö över ost och ställ sedan in i ugnen. 200° i 15-20 minuter. Servera med nachochips och/eller ris och sallad och några goda såser, till exempel guacamole.

Igår följde det här receptet, men nästa gång tänker jag prova att även lägga nachochips i formen tillsammans med köttfärsblandningen. Men gott var det!

Tyvärr har jag ingen bild denna gång!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0