Payday

Jag sitter här framför datan, käkar frukost och slösurfar lite. Laddar inför en intensiv pluggdag. På pricken en vecka kvar idag!

Innan har jag hunnit skicka iväg familjen, duschat, bädda sängarna och betalat räkningarna. Det är alltid det första jag gör när den 25:e kommer. Jag tycker inte om att använda några pengar innan jag ser till att alla räkningarna är betalda. Jag är inte ekonomisk. Inte alls faktiskt. Jag slösar gärna med pengarna, mår bra av att se pengar rulla. Jag är även väldigt impulsiv och har alldeles för lätt för att göra stora inköp (då är det tur att B finns vid min sida och hejdar mig). Däremot har jag alltid 100% koll på min ekonomi. Jag kanske slösar, men jag är medveten om konsekvenserna. Jag ringer till telefonbanken minst en gång per dag. Jag placerar, överför och omplacerar. Jag räknar och budgeterar. Jag skulle tycka det vore jobbigt och obehagligt om B skulle vilja ta över överföringarna av räkningarna eller om han började styra och ställa mellan kontona. Det är mitt jobb och jag behöver full koll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0