Inköpsdag

Idag hade vi Inköpsdag i skolan. Det kom en hel del inköpare från olika företag, så fick vi som studerar gå runt och "mingla" lite. Prata med dem, få informtion om yrket samt knyta lite kontakter. Väldigt intressant! Vi ska snart göra ett ganska avgörande val inom utbildningen, nämligen välja vilken sorts inriktning vi vill gå - Offentlig Sektor eller Privata Företag. Innan man började utbildningen kändes valet ganske enkelt, Privat. Men nu när man blir lite mer insatt så inser man att det finns bra karriärsmöjligheter även inom Offentliga sektorn. Jag har alltså ännu inte gjort mitt slutgiltiga val, även om det kanske fortfarande lutar lite mer åt privata. Men i alla fall har den här dagen varit otroligt inspirerande!

Snart är det dags för oss att gå ut på vår första LIA (Lärande I Arbete). Det går ut på att vi ska ut på ett företag och ta oss an ett projekt som företaget har problem eller behöver hjälp med. Vi har en väldigt intressant sak på gång och hoppas så på ett positivt besked imorgon *håller tummarna* 



Emma, Utelunch 73:-. Så värt!!

 

Kommentarer
Postat av: cissiRichard

Hej Emma! vilken fin blogg du har! svar på ditt inlägg: Jo jag har raderat adressen på fejjan ;D är inte helt bekväm med att blogga, men jag kan inte låta bli heller, det är ju så kul..;)

och klädvalet tror jag att man måste hitta en egen stil, man vill ju inte se så stel ut måste vara bekvämt också!.. jag tror att dom klädde upp sig lite för dagen.. måste dom ha gjort ;)

Ses på torstag! KRAM

2011-02-08 @ 22:12:17
URL: http://frokenrichard.blogg.se/
Postat av: cissiRichard

eller nää jag hade ju inte tagit bort adressen.. jag trodde det :D tokigt.

2011-02-08 @ 22:14:02
URL: http://frokenrichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0