Hjärnspöken!

Sitter här mitt i natten och försöker distrahera mig med något. Jag har massa hjärnspöken som stör min skönhetssömn. Influensan som jag har haft har satt sig lite på luftrören. Först kände jag som ett tryck över bröstet, sen blev jag väldigt andfådd och det var lite tungt att andas. Nu när jag vaknade till, mitt-i-natten, så fick jag för mig att jag inte kunde andas av mig själv. Att jag var tvungen att tänka på att andas varenda andetag. Fatta hur jobbigt det är att ligga och tänka "nu är det dags" hela, hela tiden. Samtidigt vet jag ju innerst inne att det inte är så, för så blir det ju bara inte. Men då får jag för mig att om jag inte slutar tänka på varje andetag kommer kroppen vänja sig vid att jag fixar det själv, så då kan den stänga av hela andas-automatiskt-funktionen. Det leder till att jag får panik och måste sluta tänka på att andas. Och ni vet ju själva hur det går när man absolut inte får tänka på något. Psykbryt?

 

Vet ni vad min termometer står på? 11 grader! 11 plusgrader en Novembernatt. Dessutom blåser det halvstorm. Så himla konstigt väder det är..

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej

ja det är lite roligare än att baka själv =)

Det är bara bra med oss, hur är det med er då??

Kram

2009-11-21 @ 19:15:10
URL: http://ssaraandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0