Soffläge!

Nu har jag flängt runt i lägenheten för att försöka återställa ordningen efter dagens bravader. Ledig dag=lägenheten upp-och-ner. Det har varit en väldigt skön dag, en riktig utedag. Även om solen inte tycks vilja komma fram när jag är ledig, känns det ändå att det snart är vår- Så skönt!

Som sagt så var jag och barnen ute och lekte. Borta på skolgården vi har här borta var det några grabbar ute och spelade fotboll, Himmel och helvete hette leken. De var i 7-års åldern och Melwin stod och kollade på en stund, till slut frågade de om han ville vara med. Och det ville han ju. Han skulle få vara målvakt. Men de märkte snart, efter några tunnlar och andra målvaktstabbar, att det kanske inte var rätta positionen för honom, så han fick vara med som utespelare också.

Tycker det är så snällt av dem att låta Melwin vara med. Jag såg ju, det var ju knappast så att han tillförde något i laget, snarare tvärtom. Ändå var de tålmodiga och lät honom vara med och förklarade reglerna om och om när Melwin gjorde helt tvärtom. Men en kille sa: "Du får vara med för att du är så liten, skulle då gå i skolan skulle du inte få vara med".


Sen på eftermiddagen åkte jag faktiskt och solade. Det var längesen, men så jäkla skönt! Jag vill inte sola för mycket efter alla rekomendationer att inte göra det, men några gånger om året kan inte vara så himla farligt?!Efteråt gick jag en långpromenad med Cissi och då var faktiskt solen framme. Skönt skönt skönt!

Dagen avslutades med stora barntvättningen. Bad, hårtvätt, nagelklippning och så råkade jag visst leka lite frisör i Tuvas hår också - oops! Hoppas det ser okej ut när det har torkat...







INNAN KLIPPNING:


EFTER KLIPPNING:


Kommentarer
Postat av: Clara

Vad fin hon blev, en bild med torrt hår? Bästa bilden när hon tjuter så himla söt bild, en så som ni kan skratta åt när hon blir äldre och ni sitter och tittar i album, haha :)

2010-04-07 @ 09:21:04
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Morbror

Härligt att han fick vara med:) Melle är nog Liverpool's hopp i framtiden ska ni se:)

2010-04-07 @ 18:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0