Mitt i helgen

Jag satt framför datorn för några dagar sen och skulle få till ett blogginlägg. Jag hade dock sagt till mig själv att det inte skulle handla om skolan eller mitt pluggande eftersom det inte är superkul att läsa ".. idag har jag pluggat heeeela dagen..." varje dag. Men eftersom det var just det jag gjorde (pluggade hela dagarna, alltså) fanns det liksom inget annat att tillägga. Men nu är tentaveckan förbi, förhoppningsvis har jag klarat tentorna, och nästa period är om sex veckor.

Någon annan som kämpat i skolan är Björns syster! Hon blev färdig som Distriktssköterska igår och det skulle såklart firas. Så igår var vi där och åt supergod Exotisk Buffé och firade att hon var färdig! Jag passade på att ge mig själv en klapp på axeln också efter den här veckan. Lite avundssjuk måste jag säga att jag var, för jag längtar tills det är min tur att sitta där. Färdig - och förhoppningsvis med ett nytt jobb. Hoppas hoppas!

Ikväll är B iväg, så då kom storasyster hit och vi fixade lite med det stundande bröllopet. Jag har inte så mycket erfarenhet från bröllop, har bara varit på två stycken någonsin. Det är så mycket mer jobb än vad man tror! Men det verkar som att hon har koll på läget. Dessutom är det roligt att sitta och pilla och fixa. De gifter sig på nyårsafton, så det blir en kombinerad nyårsfest/bröllopsfest. Nu måste jag bara hitta den perfekta klänningen!

Imorgon har jag lovat barnen någonting som nästan fick mig att bita mig själv i tungan. Men sagt är ju sagt och det är bara ställa klockan på alldeles för tidigt (för att vara en söndagsmorgon) och ta tag i det. Berättar mer om det imorgon!


Mycket dålig bild, men jag bjöd BigSis på Bakad potatis med kräftstjärtsröra.
Det var mycket gott, det tyckte framför allt syster som levt på flytande föda
senaste veckan (bröllopsformen, ni vet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0