Vänskap

Just nu är jag bara så otroligt glad. Jag är glad och tacksam över många människor jag har i mitt liv. Men just nu, just idag, har två människor gjort mig lite extra lycklig. Två människor har fått mig känna att jag betyder något för dem.

Den ena av mina speciella vänner är Elina. Min allra äldsta vän som jag har känt sedan 20 år tillbaka. Vi har på senaste tiden inte pratat eller setts speciellt mycket. När vi var små sågs vi varje dag i skolan och i stort sett varje dag utanför skolan. Vi sov över hos varandra på helgerna och loven. Jag har följt med henne och hennes familj på semester runt i hela Sverige. Vi träffades varje dag och om inte så hördes vi på annat sätt. Nu är det inte så längre. Vuxenlivet kom ikapp och nu är det knappt att vi pratas vid en gång i månaden. Men så ringde hon till mig för några dagar sen och vi pratade som att vi fortfarande sågs varje dag. Sen ringde hon dagen efter igen, bara för att det var så längesen vi ringdes två dagar i rad. Så ringde hon för den tredje dagen. Och jag vet då vad jag alltid vetat. Att vad som än händer, så är hon min BFF.

Anna är namnet på min andra vän. Hon är min allra nyaste vän. Faktum är att vi bara har känt varandra i tre månader. Tre intensiva månader! Vi träffas varje dag i skolan. Vi har sällskap till och från skolan. Vi träffas utanför skolan. Både i "skolärenden" och privata ärenden. Som sagt, vi har bara känt varandra i 3 månader, men ibland vet man bara att det här gäller det att ta tillvara på. Idag ringde det på dörren hemma hos mig. Utanför dörren står det ett blombud med en leverans - till mig! Så otroligt fint, jag blev så himla glad!



~TACK FÖR ATT NI FINNS~

Kommentarer
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Gravid

ja jag blir så förbannad på vissa människor, som tex hennes gudföräldrar som inte ens kan skicka ett grattis kort om dom nu inte kunde komma lr köpa en present till henne, som träffat henne 3 ggr å skiter totalt i henne, lr hennes släkt på sin biologiska pappas sida som inte har hört av sej nån gång å undrat hur de är med henne

2010-11-19 @ 10:21:52
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Men snutte dig! :)

Nu blev JAG glad!! :)

2010-11-19 @ 12:28:22
Postat av: Emma

Anna: Vilken Tur att vi gör varandra glada =)

2010-11-19 @ 19:10:46
URL: http://emmaskaos.blogg.se/
Postat av: Elina

Underbara underbara Emma =) Tänk bara så många minnen och så mycket skratt och gråt vi har delat.

EOE+BFF=SSIIH

Pussar och Kramar /Elina

2010-11-29 @ 22:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0