Julklappar!

Jag har lagt ut en ny kategori, "Presenttips", där jag tänkte lägga ut lite roliga saker jag hittar. Förhoppningsvis kan det hjälpa någon! Det är ju faktiskt bara 72 dagar kvar till julafton, så det är faktiskt dags att börja tänka på julklapparna nu.

Första tipset är till mindre barn. Min dotter fick själv det här i 2-årspresent och det är verkligen perfekt. Hon älskar den och det är en bra sak man kan göra tillsammans. Det är alltså en sångpåse. Man drar upp en av figurerna i påsen och så kan man sjunga en liten sång om just den figuren. Får mamma och pappa öva stämbanden lite också. Självklart måste man inte sjunga, man kan till exempel bara träna ord genom figurerna. Eller dra upp en figur och träna på att berätta sagor och berättelser omkring den. Man kan även köpa till nya figuerer om man tröttnar på "Ekorr'n satt i granen" och "Blinka lilla stjärna".



Pris runt 159:- och finns bland annat här *klicka*


Kommentarer
Postat av: GalenBrud

gillar din design enormt! :D

2010-10-13 @ 19:04:24
URL: http://galenbrud.webblogg.se/
Postat av: Fia

Åh vad roligt! Kom med mer tips! Det kan behövas :) Hoppas allt är bra. Kram Fia

2010-10-16 @ 10:13:28
URL: http://fiavin.blogg.se/
Postat av: Eva - Kakkakaffe

Vi har också sångpåsen. Köpte den ifjol till julklapp åt sonen. Först nu - har han hittat den och jag sjunger (läs: skränar) sångerna om och om igen till ve och fasa ;)



Och tack för din kommentar. Och som svar på din fråga, så är jag född och uppvuxen i Finland.

2010-10-27 @ 20:44:11
URL: http://kakkakaffe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0