Bulle med bulle

Både i måndags och tisdags satt jag och Anna non-stop och bara pluggade, från morgon till eftermiddag. Det ledde till att både i måndags och tisdags kväll hade jag världens huvudvärk och illamående och fick gå och lägga mig supertidigt. Så idag var vi duktiga med att pausa då och då och tog även en promenad för att få lite luft. Det behövs verkligen när man sitter begravd i böckerna hela dagarna. Så det är så mina senaste dagar har sett ut. Blir lite enkelspårigt under tentaveckorna.

Idag bjöd Anna mig på sin specialitet: Bulle med bulleHar ni hört talas om det? Man köper en fralla, delar den på mitten, stoppar i en chokladboll och pressar ihop. Jag var stensäker på att det var ett skånskt påhitt (eftersom Anna är skåning), så jag började göra en liten marknadsundersökning bland de som jag känner, men det var faktiskt några stycken som hade ätit det förut.

 



Kommentarer
Postat av: Isabelle

Blää, genomäckligt:-) Rykten säger att tuffa fritidsgårdskids brukade äta just den där kombinationen, men jag var ju ingen sån och har följdaktligen heller aldrig provat. Utan att säga för mycket känns det som att den ändå hamnar strax efter mazariner på nej-tack-listan!! Ahh, tentaplugg, när är det dags? Lycka till!!

2011-02-17 @ 19:22:18
Postat av: Emma

Men så har du hört talas om den iaf då =) Nyfiken som jag är var jag bara tvungen att prova (eller okej, Anna tvingade mig)! Blev förvånad att det faktiskt var helt okej, jag lovar =)



Imorgon är det tenta nummer 1, sen är det bara att sätta sig direkt och försöka få in tenta nummer 2 som är på måndag. TACK!



Ses snart hoppas jag!

Kram

2011-02-17 @ 21:04:20
URL: http://emmaskaos.blogg.se/
Postat av: Clara

Det där åts somsagt på högstadiet, man kunde köpa fralla i kiosken bredvid skolan för 50öre många stoppade i chokladboll eller mumsmums, jag kan inte föreställa mig hur det smakar ens, provade aldrig men det kanske är gott. Bamse kram!

2011-02-18 @ 10:27:28
Postat av: Emma

Clara: Meh, vad många det är som har hört talas om det då! Jag har missat helt! Men prova, det smakade inte så konstigt som man skulle kunna tro =) KRAMAR!!!

2011-02-19 @ 09:30:44
URL: http://emmaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0