Game on!

Allt som går att göra en tävling av, gör jag och B en tävling av! Just nu har vi en tävling om Vem som slösar minst pengar. Det började med att vi hade lite meningsskiljaktigheter om vad som räknades till slösade pengar. Jag lägger en hel del pengar på uteluncher. Jag anser att det är som att investera i mina sociala kontakter, eftersom jag genom luncher har tid att träffa vänner jag inte sett på länge. Jag har däremot inga laster what so ever. B både snusar, dricker kaffe och drickel öl. Det är väl att slösa om något? 

Så just nu pågår kampen om slöseriet här hemma. Vi är petnoga med att skriva ned allting som handlas, om det ska debiteras på Mitt, B:s eller det Gemensamma kontot. Kan man argumentera för sin sak så kan det ju bli så att man kommer undan med något. Försöker man mygla blir det 500:- påslag!

Det bästa av allt med den här tävlingen är att jag kommer att vinna. Jag kan strunta i att käka ute och köpa allt det där andra jag köper. Men B måste ha sitt snus. Dessutom ska han ha besök i helgen, de ska titta på fotboll. Fotboll = öl, besök = dubbelt så mycket öl. Det går inte på det gemensamma kontot. Så jag kommer vinna, B kommer tro att han är den stora slösboven i förhållandet och jag kan fortsätta som vanligt när tävlingen är slut.


Kommentarer
Postat av: Clara

Rolig tävling!

2011-02-08 @ 15:58:14
Postat av: Emma

Ja visst är det =) Väldigt intressant att hålla lite koll på vart alla pengarna går faktiskt!

2011-02-08 @ 19:41:10
URL: http://emmaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0