Söndagsbio

Hade två mycket trötta barn idag eftersom det blev rätt så sent igår. Men av någon anledning så sover de ju sällan märkbart längre om morgnarna, hur sent de än går och lägger sig. Förstår inte det där riktigt!

Idag åkte jag och barnen till stan. Vi stannade först hos farmor, eller "Nunne" som barnen kallar henne. Nunne skulle vara barnvakt åt Tuva medan Melwin och jag skulle på bio. Vi såg Yogi Björn. Den var jätterolig, tyckte både barn och vuxna. Både Melwin och kusin Hugo, som också var med, var jätteduktiga under filmen.

Jag är så glad att min farmor är så pigg som hon är. Hon är 80 år och orkar ändå ha barnen. Tuva blev lite ledsen när jag och Melwin gick. Jag hörde henne skrika långt efter att vi gått, så efter en stund så skulle jag ringa och fråga hur det gick (var mest orolig för farmors skull, jag vet ju att T lugnar sig snart). Då svarar hon: "Vi turas om att skrika här. Oj, nu är det min tur, jag måste lägga på!" *klick* Då kontraskriker hon när Tuva skriker så det blir en lek utav det istället. När vi kom tillbaka hade de jätteroligt tillsammans! 

Nu ikväll blev det först Solsidan och nu Wallander. Jag samlar lite energi för att imorgon orka ta tag i det som jag har förträngt den här helgen - tentapluggandet!
  


Måste bara flika in vad tråkigt jag tycker det är att det inte finns någon lampa/blixt i min iPhone (3GS). Men den är väl inte känd som fototelefon heller..


Kommentarer
Postat av: Annapanna

... Inte som en fototelefon heller ;)

2011-02-15 @ 17:25:33
Postat av: Emma

Haha ja, jag kände att det kändes konstigt när jag skrev det =) Ändrat!

2011-02-15 @ 20:28:31
URL: http://emmaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0